Co jeść w ciąży?

Co jeść w ciąży?

Co jeść w ciąży, a czego nie wolno jest w ciąży to temat, który na początku spędzał mi sen z powiek. Początkowo czułam się zagubiona w tym temacie. Docierały do mnie sprzeczne informacje, dzisiaj wiem jedno nie można dać się zwariować!

Co jeść w ciąży?

Co jeść w ciąży? / fot. istockphoto.com – kcline

Co jeść w ciąży?

W Internecie znajdziemy wiele porad co jeść w ciąży. Jeśli połączymy to z poradami mamy, babci czy najlepszej kumpeli wyjdzie na to, że nie możemy jeść praktycznie nic. A to nie prawda!

Aby rozwijający się w nas nasze dziecko dobrze się rozwijało musimy dostarczyć mu odpowiednią ilość wartościowych składników odżywczych. Nasza dieta powinna być zróżnicowana i bogata w składniki odżywcze. Zadbajmy o to, aby w naszej diecie znalazło się wiele produktów bogatych w substancje odżywcze i witaminy.  Nasz organizm dużo lepiej przyswoi witaminy zawarte w jedzeniu niż te, które dostarczamy w suplementach diety dla kobiet w ciąży. Warto obalić jeden mit kobieta w ciąży nie powinna jest za dwoje powinna jeść dla dwojga!

  •  Warzywa i owoce

Warzywa i owoce najlepiej jeść na surowo, wtedy dostarczą nam najwięcej witamin. Warzywa to źródło witamin, składników mineralnych i węglowodanów (w tym błonnika) Z owoców lub warzyw można przygotować pyszne soki. Ważne jest, aby je dokładnie umyć przed użyciem. Warto wybierać różnorodne warzywa i owoce. Zwłaszcza te sezonowe. Warzywa i owoce wpływają również pozytywnie na metabolizm, pomogą one uniknąć zaparć. Unikaj owoców w syropie zazwyczaj dużo w nich niepotrzebnego cukru.

  • Ryby

Ryby, zwłaszcza tłuste ryby morskie są źródłem białka i cennych kwasów Omega 3. Warto przyrządzić łososia czy dorsza gotowanego na parze lub w piekarniku.

  • Mięso

Wybieraj chude mięso i drób, które są źródłem białka. Unikaj tłustych mięs i kiełbas. Mięso przyrządzaj najlepiej na patelni grillowej lub parze. Jeśli najbardziej lubisz pieczone postaraj się przynajmniej , aby nie pływały one w tłuszczu.

  • Pieczywo i produkty zbożowe

Wybierz pieczywo pełnoziarniste z dodatkiem ziaren np. słonecznika. Do jogurtu wybierz domowe musli przygotowane z płatków owsianych lub pszennych. Zamiast ziemniaków do obiadu warto czasami wybrać zdrowe kasze np. pęczak, jęczmienną czy jaglaną.

  • Produkty mleczne

Nie zapomnij o mleku i produktach mlecznych w diecie. Są one źródłem białka, wapnia, fosforu i witamin z grupy B oraz witamin A i D. Wybierz mleko, jogurt naturalny (pysznie smakuje z łyżeczką domowego dżemu), kefir, maślankę, chudy lub półtłusty ser twarogowy. Zamiast mleka 3,2% wybierz te, które ma mniej tłuszczu. Unikaj tłustych jogurtów czy śmietany.

Kilka prostych zasad

  • zwróć uwagę na datę ważności produktów spożywczych zarówno podczas codziennych zakupów jak i gdy sięgasz po makaron po domowej szafki,
  • pij dużo wody,
  • wybieraj produkty pochodzące ze sprawdzonego źródła,
  • unikaj produktów wysoko przetworzonych,
  • unikaj produktów gotowych,
  • unikaj produktów, w których znajdziesz więcej chemii niż substancji odżywczych, często sprawdza się tu zasada, że czym produkt ma mniejszy skład tym jest lepszy.

Zły Fast food

Jeśli masz ogromną ochotę pochłonąć niezdrowego hamburgera zrób to! Nic złego się nie stanie, jeśli hamburgery nie będą codziennie Twoim podstawowym posiłkiem. Przede wszystkim nie dajmy się zwariować. Jeśli nie masz problemów z cukrzyca ciążową to zjedzenie pół tabliczki czekolady Ci nie zaszkodzi.

A jak to było u Was? Czy pilnujecie ściśle zaleceń odnośnie diety ciężarnych? Czy pozwalacie sobie na moje co nie co! Ja mam swoje grzeszki żywieniowe i jakoś strasznie się ich nie wstydzę!

o Autorze

Klaudia

Mama 2,5 latka. Mama grafik. Lubię ładne rzeczy i dobry design.

3 komentarze

  1. G. napisał(a):

    Ja właściwie jadłam wszystko, zdarzał się nawet fast food, ale wiadomo – w rozsądnych ilościach. Jeśli kobieta na co dzień odżywia się zdrowo, to trochę frytek nie zaszkodzi. Poza tym tonami pochłaniałam popcorn, mandarynki i jabłka 😉

  2. kasia napisał(a):

    Ja jadłam wszytsko ale przymowałam też pregnofer dha z Oloefam, żeby nie mieć niedoborów kwasów omega, bo wiadomo jak ważne są one dla rozwoju wzroku i mózgu dziecka

  3. Renata napisał(a):

    Czekam na kontynuacje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Logo Header Menu